Založ si blog

Stal sa malý zázrak. Vyšla mi kniha.

Milujem vôňu nových kníh. To zvláštne šušťanie papiera, to  vzrušenie z nového príbehu, do ktorého sa o chvíľu ponorím. A teraz sa k tomu pridal zážitok z vône vlastnej knihy. Ako mi vonia moja kniha?

Nádherne, neopakovateľne, vzrušujúco.

Mám radosť a zároveň cítim neistotu. Naladia sa čitatelia so mnou na jednu vlnovú dĺžku? Pochopia? Prijmú môj knižný debut priaznivo?

V stredu 14.8. sa konal krst mojej knihy.

Knihu mi prišiel pokrstiť pán Ľubomír Feldek. Človek, ktorý cestu od myšlienky k príbehu, veľmi dobre pozná.

Považovala som uvedenie svojej knihy do života za niečo samozrejmé, niečo ako povinnú jazdu. Nečakala som, že krst môže byť inšpiratívny, veselý, ba dokonca že ma môže obohatiť.

Pán Feldek bol tým faktorom, ktorý ma prekvapil. Šarmantný múdry pán, ktorý dokáže narábať so slovom majstrovsky a zručne, dodal tomuto podujatiu vtip a zároveň noblesu, za čo som mu nesmierne vďačná.

 

A o čom je moja kniha? Hlavné hrdinky knihy sú každá úplne iná a zároveň sú si podobné, pretože ich spája pokrvné puto. Kniha zobrazuje, ako sa vyrovnávajú s traumami, ktoré si nesú z detstva poznačeného alkoholizmom rodičov. Čitateľ môže sledovať spletitú cestu sestier Hany a Terezy a v druhej časti knihy aj Nitky, Terezinej najmladšej dcérky a vcítiť sa do ich myslenia a konania.

 

Darmo, že si Hana obliekla jednoduché šaty zo sekáča, darmo, že si obula lacné topánky na opätku a vlasy umyla obyčajným šampónom. Nezavážilo, že si na tvár nenaniesla ani trochu make-upu či rúžu. Keď vstúpila do sály, všetky oči sa upreli na ňu. A bola tam, kde predtým. Dôverne to už poznala. Väčšina chlapov nezávisle od toho, či boli alebo neboli zadaní a bez ohľadu na to, či boli mladí alebo starí, sa ju od toho dňa pokúšala zbaliť a väčšina žien jej začala závidieť.”

 

Príjemné čítanie želám.

Michalov spackaný zápas

21.08.2022

Michal si prácne súka zasadrovanú ľavú ruku do rukáva modrej mikiny. Mikinu zazipsuje a ľavú ruku si zavesí na šatku. Rozbehne sa po bežeckej dráhe ihriska. Strieda tempo: rýchly šprint s pomalším poklusom. Pozerá na stromy a ich plachtiace konáre. Fúka, ale dá sa to vydržať. Po troch kolách zastaví a rozopína si bundu. Podíde k športovej taške a vyberie basketbalku. [...]

Tie trendy ma ničia. ..

09.08.2022

Podľa súčasných trendov by žena mala vážiť presne toľko, koľko jej manžel. Mala by byť mäkučká na dotyk, vľúdne obalená tukom. Ani pri najlepšej vôli sa mi nedarí k tomuto ideálu krásy priblížiť. Každé ráno poctivo zjem šišku, buchtu alebo kus závinu, na obed tri chody plus kávu a múčnik. Športujem len tak umiernene, aby sa nepovedalo, no napriek tomu sa [...]

Kto je kto? (úryvok)

21.03.2020

„Zvoní ti mobil, nechala si ho na stole v kuchynke!“ Zavolá na mňa Zuza a ja v duchu prevrátim oči. Nenávidím mobily. Cítim sa ako ich otrok. Hocikto vás hocikedy zastihne, nemôžete si v kľude dať ani kávu, ani prečítať noviny. Mám teraz tajnú siestu v kobke – tak volám našu kopírovaciu miestnosť. Tajná by bola, keby o tom, že sa tu občas zašívam, [...]

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

kvet, strom, sneh, úroda, mrazy

Mrazy v Česku boli pre ovocinárov fatálne. Mnohí hlásia stopercentnú škodu

25.04.2024 16:52

Hovorí sa o najhoršej situácii za posledných sto rokov. Odhadom už bolo zničených približne 100 000 ton ovocia.

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

Gréta Fábryová

Prozaička a blogerka. Rada píše - príbehy, poviedky, články, recenzie. Autorka práve vychádzajúcej knihy DO NEBA MA NEVEZMÚ Viac sa dozviete na : gretafabry.sk www.facebook.com/Gréta-Fábryová www.instagram.com/greta_fabry youtoube Gréta Fábryová

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 43021x
Priemerná čítanosť článkov: 1956x

Autor blogu

Kategórie