Založ si blog

Tie trendy ma ničia. ..

Podľa súčasných trendov by žena mala vážiť presne toľko, koľko jej manžel. Mala by byť mäkučká na dotyk, vľúdne obalená tukom. Ani pri najlepšej vôli sa mi nedarí k tomuto ideálu krásy priblížiť. Každé ráno poctivo zjem šišku, buchtu alebo kus závinu, na obed tri chody plus kávu a múčnik. Športujem len tak umiernene, aby sa nepovedalo, no napriek tomu sa ručička na váhe nie a nie posunúť nahor. Stále vážim trápnych 56 kg. Už som vyskúšala osvedčené rady a triky z dámskych časopisov, radila som sa s odborníkmi, nič nepomáha. Viac jesť nedokážem. Nechutí mi to. Ani sladkosti, ani chipsy do seba nedokážem dostať. Lekár mi už aj zakázal zeleninu, vraj by som mala mať trochu rozumu a správať sa ako všetci ostatní. Preto si milovaný kaleráb, mrkvu a karfiol kupujem tajne a jedávam ich zatvorená v komore alebo kúpeľni za zamknutými dverami.

Najhoršie je, keď si potrebujem kúpiť niečo na seba. Nové šaty, sukňu alebo blúzku.

„Pani, číslo 36 a 38 sa už ani nevyrába, nikto to nekupuje. Čo nesledujete trendy?“ Povedala mi predavačka, keď som sa odvážila opýtať, či nemajú tie šaty na figuríne aj v menšom čísle.

Odišla som so smutne zvesenou hlavou. Čo som to ja za nemožnú ženu. Všetko na mne visí, vo výstrihu sa nemám čím pochváliť, na ulici sa za mnou neobzrie ani jedno mužské oko. Cítim sa menejcenná pri pohľade na všetky tie plnokrvné bucľaté krásky okolo mňa.

Keď som si chcela kúpiť podprsenku veľkosť jedna, predavačka sa na mňa prekvapene pozrela. „A načo vám vlastne bude?“ Zvesila som plecia.

Manžel ma doma utešuje ako vie. Vraj sa mu páčim taká, aká som, ale to sú určite len rečičky. Isto sa tajne aj on pozerá po tých očarujúcich všadeprítomných bacuľkách.

Možno o nich aj sníva. Čo si len počnem?

Dnes som narazila v časopise na reklamu. Plastická chirurgia vám vyrobí krivky podľa vašich predstáv : sexy faldíky na brušku,  na stehnách teraz tak populárnu celulitídu alebo guľatý šťavnatý zadok. Celá natešená som zavolala na kliniku. Hneď ma však schladili. Podmienkou prijatia na zákrok je, že sa zaviažete do konca života po každom jedle konzumovať šľahačkové torty a chery likér.

Ostala som týmito požiadavkami totálne odrovnaná.

Toto im predsa nepodpíšem.

„Potom je nám ľúto, pani. Zo skúsenosti vieme, že po čase by ste zas skĺzli do svojich starých návykov a namiesto šľahačkových dezertov a likérov by ste opäť holdovali minerálke a karfiolu!“

Smutne som zvesila hlavu a porazenecky som si odhryzla z mrkvy.

To mám ostať naveky vyžlou?

Michalov spackaný zápas

21.08.2022

Michal si prácne súka zasadrovanú ľavú ruku do rukáva modrej mikiny. Mikinu zazipsuje a ľavú ruku si zavesí na šatku. Rozbehne sa po bežeckej dráhe ihriska. Strieda tempo: rýchly šprint s pomalším poklusom. Pozerá na stromy a ich plachtiace konáre. Fúka, ale dá sa to vydržať. Po troch kolách zastaví a rozopína si bundu. Podíde k športovej taške a vyberie basketbalku. [...]

Kto je kto? (úryvok)

21.03.2020

„Zvoní ti mobil, nechala si ho na stole v kuchynke!“ Zavolá na mňa Zuza a ja v duchu prevrátim oči. Nenávidím mobily. Cítim sa ako ich otrok. Hocikto vás hocikedy zastihne, nemôžete si v kľude dať ani kávu, ani prečítať noviny. Mám teraz tajnú siestu v kobke – tak volám našu kopírovaciu miestnosť. Tajná by bola, keby o tom, že sa tu občas zašívam, [...]

Koho som to milovala? (príbeh)

26.10.2019

Bola som rozhodnutá sa s tebou rozísť. Vadilo mi veľa vecí, ale najviac tvoja ukecanosť. Ak sa dalo niečo povedať dvoma vetami, ty si bol o tom schopný rečniť dve hodiny. Vždy mi na takých veciach záležalo. Čo a ako povedať. Tvoj otec mal ten správny cit pre mieru. Vedel, kedy hovoriť a kedy mlčať. Pri úsmeve sa mu okolo očí vytvárali pavučiny vrások. Keď si mi [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Gréta Fábryová

Prozaička a blogerka. Rada píše - príbehy, poviedky, články, recenzie. Autorka práve vychádzajúcej knihy DO NEBA MA NEVEZMÚ Viac sa dozviete na : gretafabry.sk www.facebook.com/Gréta-Fábryová www.instagram.com/greta_fabry youtoube Gréta Fábryová

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 42844x
Priemerná čítanosť článkov: 1947x

Autor blogu

Kategórie