Založ si blog

Ako som sa od molekulárnej biológie dostala k písaniu kníh

Spisovateľom sa človek nerodí, spisovateľom sa stáva.

Postupne, plynutím rokov a popísaných papierov, nájde svoj hlas, svoj štýl a optiku, ktorú chce zdieľať s čitateľmi.

Je to dlhý proces.

Ako vyštudovaná molekulárna biologička pracujúca v odbore klinického skúšania liekov, som sa roky venovala svojej profesii.

Moja práca ma veľmi bavila a napĺňala. Nikdy by mi nenapadlo, že raz budem písať beletriu. 

                                                              Foto: Pixabay

Vedecký svet, ako i svet klinického skúšania liekov,  bol, a stále je pre mňa fascinujúci. Je to práca vyžadujúca sústredenie, presnosť a analytické myslenie. Nie je v nej však žiadny priestor na kreativitu.

A tak, aby som mohla niekde uplatniť svoje kreatívne ja, som popri štúdiu a práci vždy písala. Na zdrapy papierov, na okraje poznámkových blokov a diárov. Ani som tomu nevenovala pozornosť. Množstvo príbehov a myšlienok som takto stratila a zahodila, vychádzali zo mňa akosi automaticky.

Až neskôr som pochopila, že písanie mi veľmi pomáha. Môžem takto získať nadhľad, pozrieť na veci z iných uhlov, lepšie chápať iných ľudí.

Vtedy som si uvedomila, že moje príbehy by mohli pomôcť aj iným.

Do svojich textov zvyknem zakomponovať udalosti či okolnosti, ktoré ma trápia a dotýkajú sa ma, ale aj svoj názor a postoj k rôznym témam. Vidno to aj v mojej práve vychádzajúcej knihe Do neba ma nevezmú.

Všetky tri hlavné hrdinky si nesú vo svojom vnútri traumy, s ktorými sa musia postupne vyrovnávať. Celá kniha je vlastne o prekonávaní prekážok a  svojich vlastných hraníc, o vnútornom boji, o strácaní i nachádzaní.

                                                             Foto: archív Gréty Fábryovej

Chcela by som veriť, že moja kniha ľudí poteší, zaujme a  dodá im silu pri prekonávaní samého seba. V tom sme si všetci podobní, neradi vystupujeme zo svojich komfortných zón, neradi sa púšťame do nových vecí, nie sme ochotní riskovať neúspech. Ale práve prostredníctvom neustáleho prekonávania prekážok a posúvania svojich vnútorných nastavení, sa môžeme stať zrelšími a lepšími. Všetci sme na ceste….

Michalov spackaný zápas

21.08.2022

Michal si prácne súka zasadrovanú ľavú ruku do rukáva modrej mikiny. Mikinu zazipsuje a ľavú ruku si zavesí na šatku. Rozbehne sa po bežeckej dráhe ihriska. Strieda tempo: rýchly šprint s pomalším poklusom. Pozerá na stromy a ich plachtiace konáre. Fúka, ale dá sa to vydržať. Po troch kolách zastaví a rozopína si bundu. Podíde k športovej taške a vyberie basketbalku. [...]

Tie trendy ma ničia. ..

09.08.2022

Podľa súčasných trendov by žena mala vážiť presne toľko, koľko jej manžel. Mala by byť mäkučká na dotyk, vľúdne obalená tukom. Ani pri najlepšej vôli sa mi nedarí k tomuto ideálu krásy priblížiť. Každé ráno poctivo zjem šišku, buchtu alebo kus závinu, na obed tri chody plus kávu a múčnik. Športujem len tak umiernene, aby sa nepovedalo, no napriek tomu sa [...]

Kto je kto? (úryvok)

21.03.2020

„Zvoní ti mobil, nechala si ho na stole v kuchynke!“ Zavolá na mňa Zuza a ja v duchu prevrátim oči. Nenávidím mobily. Cítim sa ako ich otrok. Hocikto vás hocikedy zastihne, nemôžete si v kľude dať ani kávu, ani prečítať noviny. Mám teraz tajnú siestu v kobke – tak volám našu kopírovaciu miestnosť. Tajná by bola, keby o tom, že sa tu občas zašívam, [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Gréta Fábryová

Prozaička a blogerka. Rada píše - príbehy, poviedky, články, recenzie. Autorka práve vychádzajúcej knihy DO NEBA MA NEVEZMÚ Viac sa dozviete na : gretafabry.sk www.facebook.com/Gréta-Fábryová www.instagram.com/greta_fabry youtoube Gréta Fábryová

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 43026x
Priemerná čítanosť článkov: 1956x

Autor blogu

Kategórie